23 Kasım 2012 Cuma

Moda ve güzellik dünyası meme kanserine karşı birleşti

Bundan tam 12 yıl önce meme kanserine karşı pembe bir kurdeleyle başlayan savaş giderek büyüyor. Dünyaca ünlü markalar, yürüttükleri uluslararası kampanyalardan toplanan fonlarla, meme kanseri için gerekli sağlık hizmetlerine ve tıbbi araştırmalara finansal kaynak sağlıyor.
meme kanseri birçok ülkede kadınlar arasında en sık rastlanan sağlık sorunu. Türkiye?de her 100 kadının 11?I meme kanseri riskiyle karşı karşıya. ABD?de her sekiz kadından biri meme kanserine yakalanıyor. Anne ve teyze gibi yakınlarında hastalığa rastlanan kadınlarda ise bu oran beş katına çıkıyor. Kısacası, ülkemizde her yıl 30 bin kadın meme kanserine yakalanıyor. meme kanserinin görülme sıklığının geçen yıllarla birlikte artmış olması da hayli düşündürücü. Örneğin, 60?larda ABD?de 20 kadından birinde bu hastalığa rastlanırken, günümüzde sekiz kadından birinde görülür oldu. Bunun en büyük nedeni sosyal ve ekonomik bakımdan gelişmiş ülkelerde doğum yapma yaşının artması. Ayrıca kadınlar arasında emzirme gibi hormonal faktörlerin göz ardı edilmesi de meme kanserinin görülme oranını tetikleyici bir etken oldu. Buna karşın, tıp alanındaki teknolojik gelişmeler sayesinde erken tanı olanaklarının artması sevindirici. Çünkü kanserin oluşum aşamasındaki erken teşhisi hastalığın ilerlemesini önemli ölçüde engelliyor. Dünya kadInlarI İçİn elele? Dünya kadınının meme kanseri konusunda bilinçlendirilmesi de hastalıkla mücadele konusunda önemli bir ayrıntı olarak karşımıza çıkıyor. Büyük kuruluşların yürüttükleri kampanyalardan toplanan fonlar, sağlık hizmetlerine ve tıbbi araştırmalara finansal kaynak sağlıyor. Önce pembe renkli bir kurdele, göğüs kanserine karşı dünya çapında başlatılan savaşın sembolü oldu. Son üç yıldır da Evelyn Lauder?ın kurduğu "Breast Cancer Research Foundation" tarihi mekanları pembe ışıkla donatmaya başladı. Bu suretle geçmiş yıllarda New York City Empire State Binası, Brezilya?da Niagara Şelaleleri, İtalya?da Piza Kulesi ve Paris?te Eyfel Kulesi, Sidney?de Opera Binası, Japonya?da Tokyo Kulesi, Kore?de Namsal Kulesi, Norveç?te The Grand Hotel, Yunanistan?da Atina Belediye Binası, Amsterdam?da The Magare Brug Köprüsü ve Londra?da Royal Opera Binası tüm dünyadaki kanser hastaları için sembolik olarak birkaç günlüğüne ışıklandırıldı. Aynı mekanlar bu yıl kampanya gereği yeniden ışıklandırılacak. Estée Lauder?ın sürdürdüğü "meme kanseri Bilinçlendirme Kampanyası" bu yıl yine ateşi yakıyor. Kampanyanın tüm dünyada ekim ayı boyunca devam etmesi planlanıyor. Kampanya kapsamında yine özel binalar ve mekanlar pembe ışıklarla aydınlanacak ve herkes koyu pembe kurdele takacak. ModacIlardan kanser savaŞIna tam destek Tam 12 yıldan bu yana göğüs kanseriyle mücadelesini sürdüren Estée Lauder, her yıl aralarına katılan şirketlerle savaşına devam ediyor. Her geçen gün daha fazla moda firması "pembe kurdele"ye destek oluyor. Bunlardan biri de İngiliz markası Burberry. Marka her yıl ürettiği özel koleksiyonuyla kampanyaya destek oluyor. Burberry?nin yeni koleksiyonu trençkot, çanta ve eşarptan oluşuyor. Satışlardan elde edilen gelirin yüzde 30?unu meme kanseri Araştırma Vakfı?na bağışlanan klasik Burberry logolu ürünler, göğüs kanserinin sembolü pembe renkten oluşuyor. Burberry ürünleri İngiltere dışında A.B.D, Almanya, Fransa, İtalya, Japonya ve Hong Kong mağazalarında satışa sunuluyor. meme kanseri ile savaşında ikinci yılını dolduran Wolford da tasarladığı sofistike siyah çoraplara pembe kurdeleler ekleyerek meme kanseri ile mücadeleye destek veriyor. Çorapların satış gelirlerinin yüzde 10?u uluslararası meme kanseri ile savaş derneklerine aktarılıyor. Ayrıca bir çift "pembe kurdeleli" çorap alan müşteriler de meme kanseri ile ilgili bilgi sahibi olmak dışında hastalıkla mücadele eden kuruluşlara da maddi destek vermiş oluyor. Ürünün dağıtımı ise yaklaşık 10 yıldır aktif olarak meme kanseri ile mücadele çalışmalarına destek veren Estée Lauder tarafından yapılıyor. Geçtiğimiz yıl kampanyaya katılan Louis Vuitton da "United Cancer Front"a destek sağlamak amacıyla vakıf galası düzenlemişti. Ünlü simaların ve dünya sosyetesinden önemli isimlerin katıldığı davette, tasarımcı Marc Jacobs imzalı özel kolyeleri satışa sunmuştu. Hollywood yıldızları Renée Zellweger, Jennifer Connelly ve Salma Hayek?in tanıttığı kolyelerin satışları bu yıl da devam ediyor. Satıştan elde edilen gelir ise vakfa aktarılıyor.ELLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder