26 Kasım 2012 Pazartesi

Gülay Eralp: Şarkı söyleyen birileri de olmalı!

Yeni albümü, hayatı, müzik dünyası... Neler konuştuk neler...
Uzun zamandır albüm yapmadı ama hep sahnelerdeydi. Yaptığı davul şovlarla akıllarda kaldı. 11 yıl aradan sonra yeni albümüyle sevenlerinin karşısında. Kim mi? Radyolarda çıkış şarkısı olarak çalan ‘Dinle’ ve yeni albümüyle Gülay Eralp.Son olarak 1996’da albüm yapmıştınız. 11 yıl olmuş, dile kolay... Neden bu kadar uzun ara verdiniz? Ben bunu ara vermek olarak düşünmüyorum. Bu benim tercihimdi. O dönemde albüm yapmak içimden gelmedi. Zaten o kadar çok kişi hiç kalıcı olmayan o kadar çok albüm yaptı ki, piyasanın da durumu malum. Her şeyde bir değişim olmasını bekledim ve şimdi tam zamanı diye düşündüm 2 yıllık bir çalışmadan sonra ‘Gülay Eralp Benim Sevdam’ albümünü tamamladım ve şimdi beni sevenlerle buluşma zamanım. Bu sürede neler yaptınız peki?İşte benim başarım da burada gizli. Ben hiç ara vermedim, hep şarkı söyledim. Başarılı sahne çalışmaları konserler yaptım. O dönem albümü olan birçok ismin sahne alamadığı çok özel mekanlarda şarkı söyledim. Aslında hep vardım yani. Birde sayın Can Gürzap’ın sahibi olduğu Diyalog spikerlik ve oyunculuk kursunda spikerlik eğitimi aldım. Yeni bir şey öğrenmek adına bana çok şey katan bir kurs oldu. Daha iyi Türkçe konuşmamı sağladı.11 yıldır albüm yapmadınız ama sahnelerden de kopmadınız, gece çalışmaları yaptınız. Hatta bir ara davulla yaptığınız şovunuzla akıllarda kaldınız. Sahnede davul çalmak nerden aklınıza gelmişti?Evet... Sahnelerden hiç kopmadım ve başarılı çalışmalar yaptım. Davul çalmaya gelince o çok tesadüf gelişen bir olay. Bu benim sahne enerjimle alakalı aslında. Çok keyifli bir türkü söylüyordum, baktım müzisyen arkadaşımın davulu oracıkta... Aldım elime müthiş bir keyif oldu tabii. Benim ve seyircim için öyle de kaldı. Sonrasında özellikle bu şovu seyretmeye gelen çok seyircim oldu. Bir ben çaldım bir onlar... Çok keyifli sahneler yaptık. Peki sahnede davul çalmak, bir bayan için avantaj mı, dezavantaj mı?Sahnede davul çalmak kesinlikle benim için bir avantaj. Beni sahnede koca bir ramazan davuluyla görenler aslında çalamayacağımı düşünebilirler ama bakıyorlar ki gerçekten iyi davul çalan bir kadın, hem görüntü olarak hem sahne olarak ilginç ve başarılı. Başarılıyım ki benden sonra birçok kişi davul şov yaptı. Mesela Altay, Alişan... Hatta Gülben Ergen davul çalma dersi bile aldı yanlış hatırlamıyorsam. Yeni albümünüzün ilk çıkış şarkısı “Dinle” radyolarda çalıyor. Bu albümde kimlerin imzası var?Albümün düzenlemelerinde; Mümin Sesler Uğur Kirik ve Bayülken’in imzası var. Şarkılar; Hakkı Yalçın, Gökhan Tepe, Kadir Tapucu, Sertaç Ekiz, Serkan Kılıç, Asude Deringöl, Faruk Paker’e ait. Albüm fotoğraflarını Lara Sayılgan çekti. Klibimizi Mustafa Uslu yönetmenliğinde çektik. Ve menajerliğim sevgili Özgür Aras‘a ait. Yani çok profesyonel bir ekiple çalışıyorum. Kendimi bu konuda çok şanslı hissediyorum. Bu albümde hiç keşke yok. Çünkü bunu söylemeyecek kadar iyi isimlerle çalıştım.Albümün konseptinde neler var peki? Slow şarkılar mı ağırlıkta mesela? Ve de başka neler...?Albüm tam bir Türkçe pop albüm. Ağırlıklı olarak hareketli şarkılardan oluşuyor. Yılların enerjisini taşıyan çok başarılı şarkılar. İki slow şarkım var klasik olmaya aday.Yeniden doğuşunuzu kutlayacağınız bu albümle hayatınızdaki bilinmeyen gizli kalmışlar da aralanacak. Mesela...Benim çok bilinmeyenli bir hayatım olmadı. Kalabalık bir ailede büyüdüm. Sevdiklerimle sevdiğim şeyleri yaptım. 11 yıl önce bıraktığınızla şimdiki müzik piyasası arasında göze batan bariz şeyler neler?Şimdi pek şarkı söylemiyorlar galiba. Ben hep şarkıcıları konuşurken görüyorum. Bende onun için şimdi albüm yapıyorum zaten. Şarkı söyleyen birileri de olmalı.“Şarkıların değil, sözlerin savaştığı bu ortamda olmak istemedim” diyorsunuz. Son zamanlarda müzik sektöründe polemikler neden bu kadar arttı?Polemikler arttı çünkü ya şarkılarına güvenmiyorlar ya seslerine! Sadece şarkı söyleyerek var olabilmek öyle her yiğidin harcı değil diye düşünüyorum. Şarkı söylemek adına verilen mücadelelerde dost saydıklarınızdan üzücü hareketler görmüşsünüz. Neler mesela?Mesela bir arkadaşım beni işimden etmişti. Ben yıllardır bu olayın sebebinin o olduğunu biliyorum. Kim olduğunu bilmek insanı daha çok üzer sanırım.Tabii ki... Karşı karşıya gelince ki; mutlaka karşı karşıya geleceğiz, bunun sebebini kendisine soracağım. O zaman ben de dahil nedenini öğreneceğiz. Mesela ‘Yoksun Şimdi’ albümümdeki ‘Kar Yangınları’ şarkımı sayın Muazzez Abacı okuyacak diye bana ekranda okuma yasağı getirmişlerdi. Ama bunun yanında ne mutlu ki bana destek olan arkadaşlarımda oldu. Yok yok sadece bir arkadaşım destek oldu. O da sevgili Aydın. Nasıl tepki verdiniz bu üzücü davranışlara?Bu albümle sanırım en iyi cevabı vermiş olacağım. Ve karşılaştığımda yüzlerine karşı soracağım nedenlerini. Bunları yaşamak, insanı üzmenin dışında; umutlarını, duygularını, hayata bakışını ne yönde etkiliyor? Bunları görmek neler düşündürdü size?Ben her üzüntüden güçlenerek çıktım aslında. Öyle olmasa bu gün şarkı söylüyor olmazdım. Çünkü o dönemde bana bunları yapanların bazılarından çok daha iyi şarkı söylüyorum. “2.5 kişiyle savaşmaya geliyorum” diyorsunuz. Nedir bu 2.5 kişi olayı?Türkçe pop müzik söylüyorum ve bu müziği yapan bir kaç kişiyle aynı kulvardayım. Bunların arasında gerçekten buçuk olanlar var!Buçuk olanlar... İlginç bir tanımlama.Evet ama isimlerini verip polemik yaratmaya gerek olmayacak kadar iyi bir albüm yaptım. Çok konuşanlara bakarsanız buçukları az çok tahmin edersiniz,Karşımızda yepyeni bir imajla, yepyeni bir Gülay Eralp var. Saçlar koyulaşmış, makyaj değişmiş. Saç renginiz açıktı ve makyajınız oldukça sadeydi. Bu değişikliğe karar vermeniz nasıl oldu? Kimin fikiriydi? Kendimle ilgili değişikliklerde çok kolay karar verdim. Çünkü ekibime çok güvenerek yola çıktım. Sevgili Özgür Aras ve Hakan Oktaş’la bir araya geldik ve böyle bir Gülay Eralp olsun dedik. Gelen tepkilere bakarsak çok da iyi yapmışız galiba. Ben yeni halimden çok mutluyum.“Kavga etmek değil, şarkı söylemek nasıl oluyor onu göstereceğim” diyorsunuz. Nasıl göstereceksiniz bunu?Herkes o kadar çok konuşuyor ki... E şarkı söyleyecek birileri lazım, o da ben olacağım işte. Kendinize örnek aldığınız isimler kimler?Çok beğendiğim yaptıkları işleri takdir ettiğim çok şarkıcı ve sanatçı var tabiî ki. Ama şunun gibi olayım diye örnek aldığım kimse yok. Ben kendim olmayı tercih ediyorum. Şarkı söyleyenlere değil de magazinsel yönü olan insanlara daha fazla ilgi gösterilmesini neye bağlıyorsunuz?Ben öyle düşünmüyorum. Bence insanlar ilgi göstermiyor, ibretle seyrediyor. Çünkü ders alınacak çok şey var.‘Savaşmam, soyunmam, kavga etmem” diyorsunuz. Ama maalesef bunlar prim yapıyor. Bu kural yıkılacak mı günün birinde? Umudunuz var mı bu konuda?Savaşan, soyunan, kavga eden prim yapmıyor, sadece görünüyor. ‘Görüneyim de nasıl olursa olsun’ kaygısı taşıyan insanlar bilmeliler ki reklamın kötüsü olur. En azından ben böyle düşünüyorum. Bu polemikleri görünce ve baş edilemeyen korsanı düşününce keşke bu meslaği seçmeseydim dediğiniz anlar oluyor mu?Beni korkutan polemikler olmaz, korsan olur. Bu mesleği seçmeseydim dediğim hiç olmadı. Olmayacak da inşallah. Polemiğe girmeden de var olunur. Bakın 18 yıldır şarkı söylüyorum iyi bir örnek değil miyim sizce de?Müzikle tanışmanız, mesleğiniz olması hangi sebeple hangi döneme rastlamakta?Galiba şarkıcı doğuluyor. Çünkü hep şarkı söyledim ben. Neden müzik?Her şeyi şarkı söylemek olan biri ‘Neden müzik’ sorusunu cevaplamakta zorlanabilir. Ben hiç düşünmedim ‘neden müzik’ diye. İyi ki müzik iyi ki şarkıcıyım dedim hep. Galiba iyi sesiniz olursa, iyi kulağınız olursa hayat bir yerde sizi müzikle buluşturuyor.Şarkıcı yönünüz ve müzik dışındaki Gülay Eralp’ı tanımak istersek... Kendinizden biraz bahseder misiniz?İyi bir anne olmaya çalışmakla geçiyor zaman benim için. Evlilik ve annelik size yaramış. Aşk şarkıları söyleyen biri olarak aşk neler hissettiriyor size diye sorsam...Şu anda en büyük aşkım oğlum. Nasıl bir aşıksınız?Bu soruya eşim sevgili Metin Çetin cevap verebilir. Peki kendinizi geliştirmek için neler yapıyorsunuz?Sürekli yeni işleri dinliyorum, her gelişmeyi takip etmeye çalışıyorum. Hâlâ ‘Daha iyi nasıl şarkı söyleyebilirim’ derdindeyim. Yani çalışıyorum, çalışıyorum, çalışıyorum.Bundan sonra yapmak istedikleriniz arasında neler var?Çok yeni bir albüm, bunu herkese duyurmalıyım. Herkes benim şarkılarımı dinlemeli, söylemeli. Konserler, sahne çalışmaları başlıyor.Son olarak neler söylemek istersiniz?Sadece şarkı söylemek istiyorum.Melike BİRGÖLGE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder