19 Ekim 2012 Cuma

Dinlenme Kılavuzu

İnsanı sadece uyumak dinlendirmez. Dinlenmiş hissetmenizi sağlayacak tavsiyeler..
Kendinize rahat bir pozisyon yaratmak için bir dakika ayırın – dizlerinizin altından bir battaniyeye sarınmak, başınızın altına ufak bir yastık koymak, ya da tamamen kendinizi bir battaniye ile kaplamak istiyor olabilirsiniz. Ancak önerilerimizi dinleyin.Ayaklarınızın uzak olmalarını sağlayın.Avuç içleriniz vücudunuzdan 10 - 15 cm uzaklıkta birbirlerine bakarken kollarınız rahatlamalıdır.Göğsünüzün daha dik ve açık olması için geriye doğru omuz uçlarınızı birbirlerine doğru yaklaştırın.Çenenizi hafifçe göğsünüze ve geriye zemine doğru çevirin ki boynunuz uzun ve kırışıksız olsun.Yüzünüzü çatırdatın, başınızı kaldırın, yumruğunuzu yuvarlayın, ve bacaklarınızı ve ayaklarınızı gerin, karnınızın içine doğru derin bir nefes alın. Derin bir göğüs çekme ile nefes verin ve bırakın her şey zemine aksın.Hoşunuza giderse, büyük bir göğüs çekme sesi çıkarın.Tekrardan derin bir şekilde nefes alın ve bütün enerjiyi içinize çekerek vücudunuzdaki her kası gerin, ve sonra bırakın her şey salıverilsin.Şimdi kendinizi tamamen bırakın.Vücudunuzun ağırlığını zeminde hissedin.Kendinizin giderek ağırlaşmasına izin verin.Gözlerinizi kapandığını hissedin.Dilinizin gevşediğini hissedin.Beyninizin yavaşça kafanızın arkasına düşmesine izin verin.Zorlamadan doğal olarak nefes alın.Nefes alırken vücudunuzda olan hisleri fark edin. Burnunuzun gerisinde hareket eden havayı hissedin. Nefes alırken ve verirken karnınızın nasıl şiştiğini ve indiğini fark edin.Bir göletin içine düşen çakıl taşı gibi gölün zemininde yavaşça dinlenmeye başlayana kadar vücudunuzu ağır ağır zemine bırakın.Düşünceler aklınıza geldiği zaman, sizin üstünüzde yüzen bir balık gibi yüzmelerine izin verin.Kendinize dinlenmek için izin verin. Bunun yapabileceğiniz en önemli şey olduğu doğrusunu kabul edin.Nefes alırken, gevşemeyi soluduğunuzu hayal edin.Nefes verirken, bütün gerilimleri kovun.Şimdi nefesinizin aşağı doğru ayak parmaklarınıza kadar ulaştığını hayal edin. Bunu yaparken, kendi kendinize, nefesimi ayak parmaklarıma gönderiyorum diye düşünün. Ayak parmaklarım rahatladı.Dikkatinizi ve nefesinizi ayaklarınıza yönlendirin. Kendi kendinize “Nefesimi ayaklarıma gönderiyorum. Ayaklarım rahatladı” diye tekrar edin. Ayak bileklerinizi hareket ettirirken, “nefesimi ayak bileklerime gönderiyorum. Ayak bileklerim rahatladı” deyin.“Nefesimi baldırlarıma gönderiyorum. Baldırlarım rahatladı” diye devam edin.“Nefesimi dizlerime gönderiyorum. Dizlerim rahatladı.”“Nefesimi kalçalarıma gönderiyorum. Kalçalarım rahatladı.”“Nefesimi leğen kemiğime gönderiyorum. Leğen kemiğim rahatladı.”“Nefesimi karnıma gönderiyorum. Karnım rahatladı.”“Nefesimi göğsüme gönderiyorum. Göğsüm rahatladı.”“Nefesimi parmaklarıma gönderiyorum. Parmaklarım rahatladı.”“Nefesimi kollarım gönderiyorum. Kollarım rahatladı.”“Nefesimi omuzlarıma gönderiyorum. Omuzlarım rahatladı.”“Nefesimi boynuma gönderiyorum. Boynum rahatladı.”“Nefesimi çeneme gönderiyorum. Çenem rahatladı.”“Nefesimi alnıma gönderiyorum. Alnım rahatladı.”“Nefesimi bütün vücuduma gönderiyorum. Bütün vücudum rahatladı.”Nefes verirken dışarı çıkardığınız gerilimi salmaya devam edin. Nefes alırken güçlendirici bir enerji depolayınız. Bunu yapmaya en az 30 saniye devam edin.Nefesinizi derinleştirmeye başlayın.Başınızı aşağı yukarı hafif hafif sallarayak vücudunuza hemen hissedilmeyen bir hareket verin. Parmaklarınızı hareket ettirin.Araba sileceği gibi ayaklarınızı sağa sola hareket ettirin.Yavaşça dizlerinizi bükün ve göğsünüze doğru kollarınızı kıvırın.Sağ tarafınıza doğru hafifçe dönün.Sağ kolunuzu yukarı kaldırarak yastık gibi kullanın ve bu şekilde bir kaç nefes alın. Gözlerinizi kapalı tutun.Yavaşça mümkün olduğunca az enerji kullanarak kendinizi oturma pozisyonuna getirecek şekilde ellerinizi zemine bastırın. Vücudunuzun geri kalanı geçişi gerçekleştirirken, başınızın ağırlaşmasına izin verin.Bir kaç dakika sakin bir şekilde oturun.Avuç içlerinizi göğsünüzün önünde bir araya getirerek nefes alın. Nefes verin ve gevşeme hareketlerinin pratiğini kesinleştirmek için başınızı ileri doğru eğin. Gözlerinizin yavaşça kayarak açılmasına izin verin. Odadaki görüntülerin yükselerek gözlerinizle buluşmasına izin verin.Hazır olduğunuzda, yavaşça ayağa kalkın ve gününüze devam edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder